Breton

Jules Breton, 'The Gleaners', 1854

Jules Adolphe Aimé Louis Breton (1827-1906)

The Gleaners, 1854

Ola ar chanbhás, 93 x 138 cm
Uachtaithe, Sir Alfred Chester Beatty, 1950
NGI.4213

Phéinteáil Jules Breton radhairc den saol cúigeach comhaimseartha, agus béim leagtha aige ar dhínit umhal na dtuathánach ina gcuid oibre. Choisc sé de ghnáth crua-réaltachtaí an tsaoil óna phictiúir, áfach, ionas nach mbeidís chomh bagrach sin agus níos inghlactha leis na húdaráis oifigiúla.

Tá The Gleaners suite i Courrières dúchasach Breton (tá an sráidbhaile le feiceáil sa chúlra, túr aisteach barrchaolaithe a eaglaise ag briseadh na léaslíne), agus sa phictiúr bhain sé úsáid as a bhean chéile thodhchaíoch Elodie mar shamhail don duine seasta in aice leis an mbuachaill beag sa tulra. Léiríonn an dá rogha cur chuige pearsanta Breton maidir leis an sean-nós d'iarsmaí an fhómhair chruithneachta a bhaint.

Bhí sé ag taifeadadh seantraidisiúin a chonaic sé go minic in Courrières – tasc an-dian, ach áit a bhfaca sé dínit agus uaisleacht in obair na n-oibrithe, léirithe i láidreacht agus grásta uasal fhigiúr Elodie. Bhí an t-ábhar tráthúil: i 1854 rinneadh díospóireacht ar chearta na mbainteoirí i Seanad na Fraince. Thaispeáin Breton an pictiúr ag an Salon an bhliain sin, áit ar glacadh go maith leis.
Jules Breton painted scenes of contemporary provincial life, stressing the humble dignity of peasants in their labour. He generally censored the harsh realities of life from his paintings, however, thereby making them less threatening and more acceptable to the official authorities.

View a selection of French Paintings